IT-Service

Frigör interna resurser genom att låta oss ta hand om driften av företagets IT-miljö. Vi kan ansvara för systemens dagliga drift och framtida uppdateringar.

Låt oss hjälpa er med de it relaterade problemen. Med oss så vet ni alltid var ni ska vända er när något strular. Ni får tillgång till en komplett it-avdelning vilket avlastar er it-ansvarig och frigör interna resurser. Genom vår rådgivning gör ni de rätta valen inför framtiden vilket ger kostnadsbesparingar. Ni får en fast kostnad vilket underlättar er budgetering.

Låter detta intressant? Kontakta oss för en handlingsplan och offert.

IT-Drift

Vi tar över ansvaret för driften av er it-miljö antingen på plats hos er eller där det är lämpligt i vår egen serverhall. Vi ansvarar för systemens dagliga drift och framtida uppdateringar. Vi lägger upp övervakning på systemen för larm vid ex fulla hårddiskar, lågt RAM-minne, hög CPU-belastning eller ingen internet access.

Service-avtal

Serviceavtal är till för att säkra upp driften av den befintliga it-miljön och att frigöra interna resurser för den egna verksamheten. Vi jobbar framförallt med serviceavtal vad gäller it-service. Här utgår vi från ett fast antal timmar per månad baserat på kundens behov. Dessa timmar är alltid på plats ute hos kund där vi går genom, underhåller och uppdaterar it-miljön. På detta sätt kan vi jobba proaktivt med att förbygga it-relaterade problem och i slutändan hjälpa kunden få en driftsäkrare it-miljö.
Ett serviceavtal med oss innebär att vi avsätter en tekniker som ansvarar för ert bolag. Vid ett visst antal fasta besök per månad kommer våran tekniker ut till er för genomgång och uppdateringar av systemen. Vi hjälper er även med konsultation och rådgivning vid framtida investeringsbehov kring it-utrustning.
Vid akuta ärenden har ni förtur och i de fall det är tekniskt möjligt påbörjar vi felsökning omgående med fjärranslutning via säkra vpn-anslutningar.

Vid ett typiskt service besök går vi genom:

  • Uppdateringar, servicepack och patchningar.
  • Antivirus och spam filter.
  • Genomgång av backuper.
  • Test återläsning av backup.
  • Kontroll av log-filer.
  • Eventuella nyinstallationer eller uppdateringar.


Våra service-avtal innebär:

  • Tystnadsplikt
  • Fasta bokade besök varje månad enligt avtal
  • Konsultation och rådgivning
  • Tillgång till tele/mail/fjärr-support
  • Egen Tekniker
  • Förtur vid akuta problem
  • Övervakning med larm via internetanslutning
  • Fasta inställelsetider

Support

Även för de kunder som inte har service-avtal finns vi självklart tillgängliga. Här nås vi lättast via tele eller mail. Vid mer omfattande behov bokas på platsen besök in för att så snabbt som möjligt lösa eventuella problem.

 
Nöjda Kunder

Braheds

CCTV Systems

Cedel

Congenial Data

Create Group

Danscentrum

HiBC

Jenka Redovisning

Jergo

Know IT

Kulturcentralen

Nimco Controls

Omya

Palladium

Skånehockey

Tekmat

Thats IT

Wohnwerk